De werkgroep binnen GroenLinks heeft hun deelname aan Wereldkinderdag 2019 geëvalueerd. Onze conclusie: wij zijn dankbaar dat we met de storm binnen konden staan!

Net zoals buiten liep het storm met ruim 100 kinderen bij onze tweedelige kraam. Het werd ook een fantastische dag doordat er maar liefst 20 leden en/of vrienden van onze partij ons geholpen hadden, ieder op hun eigen geweldige manier! Hier zijn we ook dankbaar voor!

Ons thema dit jaar was "De Rechten van een Kind met Liefde voor de Natuur". Dankzij de uitgebreide materialen van Unicef was er erg veel interesse en kwamen gesprekken goed op gang. Ook vonden kinderen het leuk om bij ons te komen knutselen, bijv. aan complimentendoosjes, lakentjes inkleuren met natuur en armbanden maken met kraaltjes.

Bij de natuurkraam was er veel belangstelling voor de knutsel activiteiten voor thuis, er lagen handleidingen om mee te nemen. Er lagen voorbeelden van een gemaakt kruidenrekje, een vogelvoeder kubus, zaadjes gekweekt in eierdozen en info over "goede buren, slechte buren" voor een moestuin. Ook was er een bughotel gemaakt van een melkpak te zien

Wij kijken uit naar de 8e editie op 20 september 2020. We zijn nu al aan de slag om een nieuw thema te bedenken.