Nieuws van 3. Uhro van der Pluijm

Schriftelijke vragen GroenLinks over Holtroplaan

Op dinsdag 10 december 2019 heeft er een informatieavond plaatsgevonden waarin bewoners werden geïnformeerd over de reconstructie van de Burgemeester Holtroplaan en de Vondellaan. Verschillende bewoners maken zich naar aanleiding van deze avond zorgen. Met name over het verdwijnen van zebrapaden en het rooien van oude bomen.

Schriftelijke vragen GroenLinks-GBV-D66-Pvda-GroenBrabant over Bromtolrotonde

In uw brief van 9 juli 2019 (zaaknummer 185002) informeert u de raad over het door u genomen besluit over het extra benodigde krediet voor de reconstructie van de Bromtol rotonde. Dit roept bij ons, de oppositiepartijen GroenLinks, GBV, D66, Groen Brabant en PvdA, vragen op. Deels zijn dit vragen over het tot nu toe doorlopen proces, deels zijn het inhoudelijke vragen.

GroenLinks Oosterhout: Stop met het verbouwen van de bromtolrotonde nu het nog kan

Als het aan het college van Oosterhout ligt wordt de bromtolrotonde zo snel mogelijk verbouwd tot een turborotonde. Ook als dat betekent dat Den Hout de komende jaren afgesloten wordt. GroenLinks is en blijft tégen de aanleg van een geldverslindende turborotonde in de Weststadweg. Het verkeer loopt slechts minimale vertraging op, waardoor een aanpassing van de rotonde niet nodig is.

Schriftelijke vragen GroenLinks Oosterhout renovatie Heistraat

Op 28 september 2018 heeft Provinciale Staten van Noord-Brabant ingestemd met het Provinciaal Inpassingsplan (PIP) voor de N629. Dit plan ligt nu bij de Raad van State in de beroepsfase, waardoor het nog een behoorlijke tijd kan duren voordat begonnen kan worden met de aanleg van de nieuwe weg.

Schriftelijke vragen GroenLinks Oosterhout over parkeren Torenkwartier

Ruim twee maanden geleden heeft het college besloten om het betaald parkeren in het Torenkwartier uit te breiden naar 9.00 tot 21.00 uur op alle werkdagen en zaterdag. De achterliggende reden hiervoor was de parkeerdruk. Die zou met name veroorzaakt worden door de nabijheid van horeca op de Markt en Theater de Bussel.